google.com, pub-7396832854123178, DIRECT, f08c47fec0942fa0
top of page
Writer's pictureNir Aharon

בדרך לאמזונס עוצרים במיסהואלי

Updated: Aug 3, 2023

הכי רחוק מפתח תקווה, איזה מקום מוזר זה מיסהואלי !


נתחיל בזה שבמקום חתולים יש פה ברחובות ...קופים! להקות של קופים פושטות על הכיכר המרכזית, משנוררות מהחנויות, "מפלחות" מצלחות הסועדים במסעדות, ההמולה רבה והשמחה בהתאם.


קופי הקפוצ'ין



לפי שיחה שניהלנו עם בעל סוכנות טיולים במרכז העיר, שבעקבות הקורונה עשה הסבה קלה לנהג מונית, נאמר לנו כי תחילה היו 3 סוגי קופים באזור, אך הקפוצ'ין פשוט סילק את יתר הקופים והשתלט על המרחב. קופי העכביש נאלצו למצוא שטח מחייה בג'ונגל העוטף את העיירה. מתוך קופי הקפוצ'ין צמחו 3 מנהיגי אלפא. בסופו של יום מנהיג האלפא החזק הוא זה שנמצא כיום עם להקתו במרכז העיירה. 2 הלהקות האחרות נמצאות האחת לכיוון המפל הסמוך לעיירה והשנייה על החוף שבעיירה. אך בניגוד למרכז העיירה, שם התושבים מוכנים "לסבול" את טרדות הקופים, שכן הדבר מביא תיירות ופרנסה (יש אפילו פסל של הקופים בכיכר המרכזית), הרי ש-2 הלהקות האחרות לא נהנו מאותו היחס וחלקן הושמד קליל כתוצאה מירי כלפיהן שבוצע על ידי בעלי החוות.


כיום ניתן לראות את הקופים במרכז העיירה או בשיטוט קצר לכיוון החוף Playa de los monos (ניתן לרחוץ במקום אך יש לשים לב לזרמים ולהיכנס רק בנקודה רגועה המצריכה כ-5 דקות הליכה לעומק החוף).

הקרבה לבני האדם גרמה לשינוי בתזונת הקופים, הם פחות ופחות אוכלים תוצרת טבעית והתרגלו לאוכל של בני האדם רווי הסוכר, המלח והשומן. הקופים במרכז העיירה יעדיפו חטיפי צ'יטוס על פני בננה. ימים יגידו מה יהיו ההשלכות על כך.


הירק הבולט בו הם כן עושים שימוש הוא דווקא ה... בצל. בצל משמש אותם לניקוי הגוף ולהרגעת תחושת עקצוץ.



אוכל

מיסהואלי היא התחנה הראשונה שלנו במסע אל תוך מעמקי הג'ונגל האקוודורי, משכך, היא מהווה עבורנו מפגש ראשוני עם המאכלים של שבטי האזור. ארוחת צהריים טיפוסית במקום (2.5 דולר) כוללת אורז, סלט ודג טרי או עוף המבושלים על גחלים כשהם עטופים בעלים גדולים. באופן הבישול הזה הדג נותר פריך ולא נכבה מהאש הלוחשת תחתיו. טעים באופן מפתיע.


לצד זאת, יש כמה זוועות ומיני חרקים המהווים תחליף חלבון. רק מהמראה אפשר לאבד את התיאבון.


אלו מנות שילוו אותנו לאורך כל המסע בחלק זה של אקוודור.






Ecoselva Orchid's Garden

אתר מומלץ במיוחד הוא Ecoselva Orchid's Garden המרוחק כ-20 דקות נסיעה ממרכז העיירה. במקום גן סחלבים מטופח ומושקע, ערסלים על גדות הנהר, מגדל תצפית וציפורים אקזוטיות שעם קצת מזל תצליחו לתפוס בעדשה.


הביקור שלנו לווה על ידי סנדרה, בעלת המקום, בת לשבט הקאצ'ואה, שבסבלנות אין קץ הסבירה בהרחבה על הסחלבים אותם היא מגדלת באהבה, חלקם נפתחים בליבלוב רק יום אחד בשנה, חלקם אחת לרבעון. סנדרה גאה מאוד באוסף הסחלבים והדביקה אותנו באהבתה.


מלבד הסחלבים זכינו בליווי צמוד ובהדגמה במספר מלאכות יום יום של תושבי הג'ונגל, הכנת כדי חרס ועיטורם, צביעת הפנים בצבעי נוי ומלחמה, התנסות בכלי נשק של תושבי הג'ונגל - ה"טו-טו", שכיכב מטבע הדברים.


עלות כניסה למקום 5 דולר למבוגר - ילדים בחינם / מונית לאתר 5 דולר או אוטובוס המגיע אחת לשעה לערך.




Ceibo gigante כ-40 דקות הליכה ממרכז העיירה, דרך מספר חוות ובתי כפר, יובילו אתכם לעץ הענק הזה, בן 500 השנה. כשהגנו למקום ראינו מספר מקומיים מקיפים את העץ עם נרות דולקים ורעשנים, מן טקס פגאני הנותן כבוד לעץ ולטבע. לפי אחת הסוכנויות במקום, מדובר בעץ השני בגודלו בדרום אמריקה אחרי עץ דומה בברזיל, נשארנו קצת סקפטים בנוגע לתואר הנ"ל, אך בכל מקרה מדובר בעץ גדול מאוד ומרשים למדי


הכניסה חינם, אך לעיתים לפי מה שנאמר לנו יש מקומי שמבקש דולר כדמי מעבר שכן מדובר בשטח פרטי.





Laguna Paikawe Reserva לגונה הממוקמת בשטח פרטי. במקום דגי ענק ואפשרות לצאת לשייט על גבי קאנו במהלכו ניתן - עם קצת מזל, לראות קופי עכביש, ציפורים אקזוטיות, צבי ים וקיימנים (תנינים קטנים)



コメント


IMG_7678.JPG
2 (1).png

אננס

בלוג טיולים משפחתי

bottom of page