google.com, pub-7396832854123178, DIRECT, f08c47fec0942fa0
top of page
  • Writer's pictureNir Aharon

בורגאס - סאני ביץ' מדריך מקוצר לכיף

סאני ביץ' יעד שהפופולריות שלו מבוסס על המחיר הסביר, קירבה לישראל, חיי הלילה הצבעוניים והחופים הבתוליים שלו.


מלבד היותו יעד הקיץ המושלם, סאני ביץ' נמצא גם בקרבת נמלי תעופה מרכזיים. שדה התעופה הקרוב ביותר הוא בורגס, שנמצא רק 30 ק"מ מאתר הנופש ולוקח למבקרים כחצי שעה להגיע לסאני ביץ'. לחלופין,דרך נמל התעופה של ורנה שנמצא כ-100 ק"מ מסאני ביץ' כשהנסיעה אורכת כשעתיים.


טכנית, סאני ביץ' היא לא עיר. זה אתר נופש. אתר נופש גדול. אתר נופש שאורכו חמישה קילומטרים ומורכב מיותר מ-600 מקומות לינה. לכל אורכו רצועת חוף וטיילת עמוסת אטרקציות, מתקני שעשועים, בתי קזינו, ברים ומסעדות.


רבים מתבלבלים בין העיר בורגאס לאתר הסאני ביץ' אך זה במובחן אזור שונה ויש לתת על כך את הדעת בעת הזמנת המלון, סאני ביץ' נמצאת באמצע הדרך בין ערי הנמל הגדולות של בולגריה בים השחור, בורגס בדרום וורנה בצפון.


טיסות WIZZ מביאות אותנו השנה פעמיים לבולגריה, בחודש אפריל שילמנו 70 ש"ח לכיוון (140 ש"ח סה"כ) בקו תל אביב- וארנה; ובאוגוסט, שיא העונה שילמנו 260 ש"ח לכיוון (520 ש"ח סה"כ) בקו תל אביב- בורגאס.



מרכז הטיילת


הטיילת כאמור ארוכה, ארוכה מאוד


מי שרוצה להתמצא במרחב ולמצוא את "מרכז" הטיילת הרי שזה ללא ספק רחוב הפרחים (רחוב הברים)

הצמוד "ללונה פארק" Sunny Beach Amusement Park - זהו הלונה פארק הגדול בטיילת.

פלאפל אקספרס - המסעדה הכשרה היחידה באזור נמצאת בלב רחוב הפרחים- צמוד לבורגר קינג.


מאזור זה הגישה לתחנה המרכזית של סאני ביץ' (אוטובוס מכאן לבורגס - 8 לבה לאדם לכיוון) ולשוק המקומי קרובה ונוחה.


לאורך כל הטיילת מסעדות, אטרקציות, דוכנים, ברים, מתקני שעשועים, מיני גולף וגישה לחופי הים.






מתי לבקר בסאני ביץ' בבולגריה


הקיץ, הוא מיוני עד אוגוסט וזה הזמן הטוב ביותר לבקר כי האקלים חם ויבש. הטמפרטורות שחוו בסאני ביץ' בחודשים אלו הן בדרך כלל שיא של 28 מעלות צלזיוס, במיוחד באוגוסט.


אציין כי במהלך הרוד טריפ שערכנו בחודש אפריל בכל רחבי בולגריה- הסאני ביץ' היה שומם, סגור לחלוטין. בנסבאר לעומת זאת זה יתרון כי הרחובות הצרים ריקים מאדם וניתן להתרשם מהמקום ללא המוני הרוכלים והתיירים.





ההיסטוריה


תחת הקומוניסטים נולד סאני ביץ'.


התוכנית החלה בשנת 1957 כאשר האזור הזה לא היה אלא דיונות חול. בשנת 1958, ממשלת בולגריה בחרה בו כמקום מפלט סוף שבוע לבולגרים. בשנת 1959 נפתחה המסעדה הראשונה בשם נפטון.


ואז צמחה הבנייה הבולגרית. הם העבירו 550,000 מ"ר של אדמה למתחם, נטעו 300,000 עצים, 770,000 שיחים ו-100,000 ורדים. ובשנת 1970 היו כאן כחמישה מלונות.


סאני ביץ' הפך לאתר הנופש הבולגרי הראשון שזכה בפרס Blueflageco. והתיירים הגיעו. המיליון הראשון של מבקרים הגיע ב-1969, המיליון השני ב-1973. עד 1988 הם משכו בסך הכל 7.7 מיליון תיירים, 5.1 מיליון מחוץ לבולגריה.


באמצע שנות ה-2000 המקום כבר תפס שם עולמי בסוף שנות ה-90 בניינים בסאני ביץ' תפסו רק 20 אחוז מהשטח. השאר היו שבילים, פארקים ואזורים ירוקים. עד סוף 2019 צפיפות הבנייה עלתה על 80 אחוזים.


סאני ביץ' תוכננה במקור ל-30,000 מיטות. כיום יש יותר מ-160,000, לפי המכון הלאומי לסטטיסטיקה של בולגריה. כמה כלי תקשורת בבולגריה מדווחים שהמספר הוא יותר מ-300,000. מ-2010-17, מקומות הלינה זינקו מ-322 ל-640. הלינות הגיעו ל-5.3 מיליון ב-2017, עלייה של 67 אחוזים בשבע שנים.


ומכאן גם ה"חולי" של המקום, הוא בתפוסת יתר, צפוף, גדוש בתיירים ומתייקר מידי שנה ; התיירים מביאים איתם צריכת יתר של אלכוהול, בתי הימורים ולא מעט מועדוני חשפנות , המשיכה של חבר'ה צעירים למקום בחיפוש אחר מסיבות וסקס.


תיירות יתר זו סוגיה שהעסיקה רבים בענף התיירות ערב משבר הקורונה ונדמה כי היא נשכחה מעט לאחר החזרה לשגרה.


חרף כך ולמרות הכל זה עדיין יעד מומלץ מאוד גם לחופשה משפחתית, אווירת הקרנבל בערבים לצד בריכות, פארקי מים ורצועת החוף מבטיחים הנאה.


(למי שמעוניין לחקור לעומק שיבקר באתר Lostbulgaria.com)


נסבר


מי היה מאמין שרק 15 דקות מהכאוס הבלתי מעובד של סאני ביץ' ישנו אתר מורשת עולמי של אונסק"ו?


נסבר הוא התוצאה עוצרת הנשימה של השפעה מזרח תיכונית ויוונית כאחד, יושבת בגאווה בולטת מקו החוף במרחק של 15 דקות מסאני ביץ'. כאן תמצאו רחובות מרוצפים , מזכרות יפות , שפע של היסטוריה (מורשת עולם להזכירכם) והאוכל הטוב ביותר שתמצאו בקרבת הסאני ביץ'!


קחו את הזמן שלכם, הסתובבו בין ההריסות היפות של העיר העתיקה, עשו קצת קניות וצלמו כמה תמונות מסנוורות של המקום הקטן והציורי הזה. רדו אל חזית הים לאחת הארוחות (והנופים) הטובים ביותר שתפגשו בכל החופשה.


אפשר להגיע לכאן בהליכה של כשעה לאורך החוף או לתפוס אוטובוס ב-2 לב לכיוון , מונית בעלות של בין 20 ל-30 לב, או רכבת תיירים שרצה לאורך החוף (דרוש החלפה של רכבות- 6 לב לאדם לכל רכבת)





אגמי המלח (ומוזיאון הפקת המלח)


אגמי המלח הם בהחלט אחד האוצרות הנסתרים של אזור בורגס.


רק כמה קילומטרים ממרכז העיירה המפורסמת של הים השחור, אגמי המלח הם מרכז ספא באוויר הפתוח, מקום שהגישה אליו לא כרוכה בעלות כספית, עם סגולות טיפוליות שאין עליהן עוררין (בדומה לים המלח).


אגמי המלח של בורגס הם לא רק מקום לייצור תעשייתי של מלח אלא אטרקציה פופולרית יותר ויותר עבור תיירים בחיפוש אחר אותנטיות. יש במקום כמובן מרכז מבקרים קטן שמספר על הליך ייצור המלח (עלות סימלית) אך הקסם של המקום הוא באותנטיות וצפיה במקומיים המגיעים למקום למריחת בוץ מלא מינרליים מהאגם הוורוד על גופם.


אגמי המלח נמצאים בצדו הדרומי של אגם אטנסוב- אחד משלושת האגמים סביב העיר בורגס, ואפשר להגיע לשם באופניים מהעיר בורגס או ברכב במסגרת יום טיול בבורגס, יש מספר מקומות בהם המקומיים מכסים את עצמם בבוץ- אנחנו בחרנו בזה הסמוך למוזיאון המלח כדי לשלב את הביקור עם מרכז המבקרים.


על האזור, אפשר פשוט לספר מתוך שלט שתלוי במקום :


"לבוץ הים השחור יש השפעה רפואית מוכחת - הוא משמש לטיפול ומניעה של מחלות הקשורות למנגנון התנועה (פרקים), ופצעים בעור. מומלץ לטיפול בדלקת מפרקים ניוונית, דלקת פרקים, דלקת גידים, בקע דיסק, פריקות מפרקים וסיאטיקה. מומלץ למרוח את הבוץ למשך זמן של לא יותר מ-20-30 דקות כדי למנוע לחץ רב מדי על הלב".


כדי לקבל בוץ ניתן להיכנס עצמאית לאגם עם בקבוק ולמשוך מהקרקעית את הבוץ או פשוט לשלם 3 לבה (כ-6 ש"ח) לבחור מקומי ששלה מתחתית האגם דלי מלא בוץ.; יש במקום גם מרחצאות לניקוי הגוף.


עוד במקום תוכלו להתרשם מהליך הפקת המלח - בדרך מאוד פרימיטיבית ופשוטה, מילוי מי ים לחלקות קטנות, המים מתאדים ונותר המלח.


המים הוורודים במקום, תוצאה של מינרלים בכמות גבוהה יחד עם עופות המים שמגיעים לבקר במקום מעניקים נופך מיוחד לביקור במקום. סה"כ מומלץ אבל לא לצפות לראות את ים המלח, מדובר במקום פשוט ואותנטי.





פיסול בחול


פסטיבל פסלי החול הבינלאומי בבורגס הוא אחת מאטרקציות הקיץ העיקריות לתיירים על הים השחור הבולגרי.


ב-2023 זו תהיה המהדורה ה-15 שלו. הפסטיבל מתחיל בדרך כלל כבר בשבוע הראשון של יולי ואוסף אלפי תיירים מדי יום. המקום של פסטיבל החול הוא די פופולרי - זה בפארק אגם בורגס שנמצא ליד מרכז העיר, המדרחוב והטיילת- מדובר בפארק גדול מאוד שמלבד הפיסול בחול מציע אפשרויות בילוי רבות וניתן להעביר שם מספר שעות מהנות, יש במקום גן פסלים, מסלולי רכיבה, לונה פארק קטן, תערוכות שונות ועוד.


בכל שנה הפסטיבל מוקדש לנושא אחר, השנה 2023, התערוכה מוקדשת לגיבורים מהסרטים והפיסול כלל את הארי פוטר, גיבורי העל השונים, אנה ואלזה ועוד. לא מדובר בתערוכה ענקית אלא בכתריסר מוצגים סך הכל אך לגמרי מומלץ להגיע ולראות.


אם אתם כבר כאן, שימו לב שבמרחק קצר מכם נמצאה 2 סניפים של מסעדת הפי HAPPY הפופולרית והמוכרת שסניף שלה לא קיים בסאני ביץ' ככה שזה בהחלט הזדמנות טובה.


כניסה למקום 4 לבה (יש כרטיסים משפחתיים וכרטיסים לפנסיונרים בהנחה נוספת)


אנחנו שילבנו את הביקור במסגרת יום טיול לבורגס הכולל ביקור בסניף המקומי של JUMBO , המדרחוב הנעים של בורגס וקניון גלריה.



פארק המים נסבאר


פארק המים הגדול בסביבה, מעל 60 אטרקציות מתוכם 38 מגלשות לכל הגילאים, מדובר בפארק המים הגדול באזור.


הפארק מעוצב בסגנון אבירים/פיראטים עם טירות וספינות פיראטים, עליה על כל מבצר מאפשרת גישה למגלשות שונות, כאשר הגבוהות ביותר הן הכי אקסטרימיות , והנמוכות מתאימות גם לגיל הרך. במקום גם מסלול הרפטינג הארוך בבולגריה, בריכת גלים, בריכת גלישה היחידה בבולגריה ועוד..


על הבמה המרכזית מוצבת סירת פיראטים ומשמשת כעמדת הדי ג'י - יש הופעות והפעלות לאורך כל היום.


הכניסה לא זולה, עלה לנו 306 לבה למשפחה של 2+3 . לא ניתן להכניס אוכל למקום.


עם הכניסה תקבלו צמיד אלקטרוני שמשמש גם כארנק, ניתן לטעון את הצמיד לבצע איתו רכישת אוכל ושתיה ובסוף היום להזדכות על היתרה.


לכל אורך הסאני ביץ' ישנן הסעות בחינם לפארק וחזרה. פשוט תבררו במלון איכן התחנה הקרובה ביותר אליכם






דינו פארק


שימו לב כי יש 2 פארקים בעלי אותו השם בסביבה, האחד מוצב בעיר בורגס והשני בסאני ביץ'


מדובר בפארק קטן המיועד לילדים בגילאים קטנים של עד כיתה ב' , פארק חביב אבל לא לצפות ליורו-דיסני..


סה"כ מספר בובות דינוזאורים עם הסבר על מקום הימצאם וגודלם, לצד מתקני ג'ימבורי מתנפחים ועוד מספר הפעלות. יש כרטיסים משפחתיים של 2+1 או 2+2.





חופי הים של בורגאס


הסאני ביץ' לכל אורכו מאפשר גישה לחוף לכל מי שחשקה נפשו בבילוי על חופי הים השחור, שכירות מיטת שיזוף/ שימשייה בעלות של 9-10 לבה (תלוי חוף) , אך יש גישה לחוף גם ללא צורך בשכירות פשוט להביא מחצלת או מגבת חוף.


המים קרירים ביחס לאלו בחופי הים התיכון, רוכלים יעברו במהלך היום עם פירות, פירות ים, סופגניות ועוד.

לאורך החוף עשרות מתקני מים להשכרה, אופנועי ים, בננות וכ"ו (המחירים זולים מישראל כמובן אבל לא זולים)


החוף מלא התרחשות ומתרחצים ומספק שעות של הנאה.


Comments


IMG_7678.JPG
2 (1).png

אננס

בלוג טיולים משפחתי

bottom of page