google.com, pub-7396832854123178, DIRECT, f08c47fec0942fa0
top of page
  • Writer's pictureNir Aharon

חרדין ו-סנטה רוזה, בין ראש השנה לכיפור

Updated: Jun 6, 2022

חרדין היתה טובה אלינו.


לאחר העומס של מדיין, העיירה הציורית הנעימה הזאת הגיעה בזמן הנכון ובמינון הנכון מבחינתנו.


בזמן שהותנו בעיירה הגענו למסקנה משותפת יחד עם הילדים כי ככה בני האדם צריכים לחיות, בכל מקום ובכל זמן, ככה, כמו בחרדין. המינון הנכון והמדויק ביותר בין גישה לטבע לבין הנוחות שבעיר. מפלים במרחק הליכה מחד- דוכני רחוב עם המבורגר חלומי מאידך, גבעות ירוקות לצד בתי קפה אופנתיים, אומגה בקצה אחד של הכיכר המרכזית, רכבל בצידו השני, המרחק מהדירה לצפייה בציפורים נדירות שווה למרחק לסופר, הכל קרוב, הכל זמין, הכל מפנק.


פה זה לא בוגוטה, הבנו מיד. כשניגשנו לרוכל הראשון שראינו בכיכר המרכזית כדי לברר עד איזו שעה הדוכנים פתוחים- הופתענו לשמוע את התשובה "עד 1:00 בלילה". חגיגה.





נסיעת ג'יפ בת כשעה בתוך ציור ירוק עם נגיעות של פריחה צבעונית ואנחנו בCueva del Esplendor -

מערה גדולה מוסתרת בתוך חורשת יער טרופי. לתוך המערה נופל מפל עצום ישירות דרך חור בגג המערה.

וזה נפלא בדיוק כמו שזה נשמע. ההליכה לא קשה, שביל לאורך הנחל, חוות בננות בדרך, בית קפה עם נוף פנורמי אליו מגיעות לביקור ציפורי הסביבה. טיול מומלץ בכל פה.


עלות הסיור כ-260 מיל פזו לכל המשפחה, חרדין, בנוסף לכל מעלותיה, גם זולה מאוד.





כאמור במרחק 2 בלוקי בניינים מהכיכר המרכזית מתנוסס לו שלט גדול CANOPY, כל כך זמין שכבר ביום ההגעה מצאנו את עצמנו תלויים בין שמיים לארץ, לקול צעקות ההנאה של הילדים, 15 מיל פזו לאדם (בערך 13 ש"ח.. חינם) ; הצוות היה סופר ידידותי וקשוב , העלייה למסלול השני קלילה. מושלם.





אל תפספסו את הביקור ב- Parque Natural Jardín de Rocas , הפארק הצנוע הזה משמש כבית לציפור "תרנגול האנדים" היפהפיה. הציפור נפוצה בהרי האנדים ונחשבת לציפור הלאומית של פרו, הגישה אליה בחרדין הפתיעה אותנו בקלילות שלה, הציפור תתקרב לבמות הצפרות הבנויות ברחבי הפארק עד כדי מרחק נגיעה, לא נדיר לשמוע קריאות "וואוו" ברחבי הפארק (10 מיל פזו לאדם, חצי לילד).





ביקור בחרדין לא יהיה שלם ללא ביקור ב-Garrucha. מדובר על כלי תחבורה ספק רכבל ספק קרון רכבת, מעיין סוכה הקשורה לחבלים אשר בעזרתה ניתן לחצות את העמק החוצה את חרדין. הנוף הנשקף מהגדה השנייה יפיפה, המודל העסקי של בית הקפה ממול דורש בחינה אקדמית- לא ברור כיצד ברצונו להרוויח ממכירת 4 אמפנדיטוס ( אמפנדה קטנה) ב-1 מיל פזו (90 אג'). עלות הנסיעה ב-Garrucha הינו 9 מיל פזו (הלוך וחזור).





מפל האהבה Cascada del Amor נמצא אף הוא במרחק הליכה (הגענו עם טוק-טוק ב- 7 מיל- חזרנו ברגל). בסמיכות אליו, עניין של 8 דקות הליכה, ניתן להגיע למפל Cascada Escondida.

בין 2 המפלים אזור רחצה במי נהר Charco corazón. בילינו באזור שעה קלה ונעימה, המים קרירים, פרפרים וציפורים לרוב באזור.


טיול מומלץ מבחינתנו מתחיל בארוחת צהריים במסעדת La Argelia Restaurante - במקום בריכות דגים גדולות, ניתן לדוג את ארוחת הצהריים (במחיר של 18 מיל פזו לקילו) או לקבל מנה מהתפריט, חוויה. במקום גם מפעל גדול לממתקים, בחווה שמעל למסעדה יש בין היתר גידולי קני סוכר, גלגל מים גדול משמש במטחנה, סירי ענק ממיסים את הסוכר, בכניסה למסעדה דוכן לממכר התוצרת.


מהמסעדה ממשיכים בעליה לא קשה במיוחד ל-2 נקודות תצפית מומלצות, המשמשות גם כבתי קפה/מסעדות: Café JARDÍN - בית קפה שאת השלט הענקי שלו ניתן לראות מכל פינה בעיירה חרדין ו-Mirador Cristo Rey - פסל גדול של ישו המשקיף על העמק כולו. המרחק בין נקודת תצפית אחת לשנייה הוא של כ-10 דקות הליכה.




חרדין היא עיירה צבעונית, הבתים צבעוניים, הפרחים בכל מקום, הנקודה הכי "אינסטגרמית" בעיירה נמצאת בסמיכות לבזיליקה היפה Basilica of the Immaculate Conception החולשת על הכיכר המרכזית. מצד שמאל של הכנסייה יש כניסה לבית הקפה Cafe Macanas המציע מאפים טובים במחירים נוחים וקפה סביר (השוקו לעומת זאת היה זוועתי), במקום עשרות אדניות פרחים בצבעים שונים.



הנסיעה מחרדין לסנטה רוזה כרוכה בהחלפת אוטובוסים (אין נסיעה ישירה) ובדרך כוללת של כ-5 שעות.

בעודנו ממתינים לאוטובוס בחרדין, הופתענו לגלות כי ההסעה לסנטה רוזה היא במשאית!

זהו הצ'יבאס של קולומביה- הכלאה בין משאית לאוטובוס, זה הרבה יותר מעוד כלי תחבורה ונחשב חלק מהזהות התרבותית של קולומביה. הצ'יבאס (chivas) שימשו בעבר אמצעי התחבורה העיקרי ברחבי המדינה והם מאופיינים במבנה עץ ססגוני פתוח בצדדיו, ובשורות ספסלי עץ קשים. היום נוסעים בערים בעיקר בצ'יבאס רומבס (מעיין אוטובוס מסיבות- יש רבים כאלו בקרטחנה), אבל באזורי הכפר הוא עדיין בשימוש.



סנטה רוזה דה כבל התגלתה כיעד נעים לביקור, באופן מפתיע יש לעיר מה להציע מעבר לאותם מרחצאות מפורסמות. בעיר כיכרות יפות, כנסיות מיוחדות והאווירה נינוחה. היות המקום גן עדן ללא גלוטן מהווה תוספת לא מבוטלת מבחינתנו.


אולי היתרון הגדול ביותר של טיול עם ילדים זה ש"כיכר העיר" משמשת כמגרש משחקים מלא אפשרויות, החל מעמדות ציור (3 מיל פזו), טרמפולינות או נסיעה ברכב המונע על ידי.... אדם. פשוט אדם מסיע את הרכב הכבד עמוס הילדים בכל רחבי הפארק, בעבור 2 מיל פזו לסיבוב של כ-10 דקות.


האתר המרכזי לשמו מגיעים לסנטה רוזה דה כבל הוא כמובן המרחצאות החמים של סנטה רוזה - Thermals Santa Rosa de Cabal.

למרחצאות ניתן להגיע באמצעות ג'יפ המשמש כמונית בעלות של 5 פזו לאדם או לקחת ג'יפ פרטי (אנחנו שילמנו 25 מיל פזו על ג'יפ פרטי), נסיעה של כמחצית שעה ממרכז העיר.

במקום מספר בריכות נקיות של מים חמים - את זה יש בהרבה מקומות כולל בחמי געש. מה שמיוחד כאן הוא הנוף המדהים שסובב את הבריכות. ממש בסמוך לבריכות מתנוסס הר מכוסה יער גשם ובמרכזו מפל ענק המתפצל למספר מפלים קטנים יותר. כל המים האלה זורמים להם בערוץ נחל שלאורכו מספר אשדים.

סביבת האתר מטופחת במדשאות וגינות נוי וגשרים על פני ערוץ הנחל.









Comentaris


IMG_7678.JPG
2 (1).png

אננס

בלוג טיולים משפחתי

bottom of page