google.com, pub-7396832854123178, DIRECT, f08c47fec0942fa0
top of page
Writer's pictureNir Aharon

עיר הכסף טאסקו Taxco

Updated: Aug 22, 2023


כמעט כל עיר במקסיקו ששווה ביקור זוכה לתואר "קוליניאלית ויפה" , ובאמת כל עיר "קוליניאלית ויפה" שווה ביקור, התיאור הגנרי הזה מתחיל לעייף אבל הפעם אנחנו מדברים על עיר שזכתה לתואר אחר , היא כבר לא עוד קולניאלית ויפה אלא ה"קולניאלית הכי יפה".


עם תואר שכזה לא נותר לנו אלא לשים פעמינו ולהגיע, העיר ממוקמת בערך במחצית הדרך שבין אקופולקו למקסיקו סיטי מה שמשתלב נהדר עם המסלול שלנו, Villa San Francisco Hotel מלון קולניאלי עתיק נאה למראה, נוח וקרוב לתחנת האוטובוס אך עם אביזרים מיושנים מקבל את פנינו.



טאסקו נמצאת במדינת גררו, כ-177 ק"מ ממקסיקו סיטי (קצת פחות מ-3 שכעות נסיעה) ו-243 ק"מ צפונית לאקופולקו .



טאסקו בנויה על צלע גבעה ורחובותיה הצרים מתפתלים, מדובר על מבני אבן מתפוררים, הרחובות הצרים מחייבים את המוניות המקומיות להיות צרות אף הן ועל כן כולם משתמשים כאן בחיפושית לבנה ומקסימה, הרחובות הצרים נפתחים לפתע בכיכרות רחבות ידיים נאות למראה .


מוסיף לחן הרב הוא העובדה כי מכל פינה נפתח תצפית נוף וכן העובדה כי בניגוד לערים אחרות כאן המרכז ההיסטורי לא מוקף חגורה של פרפרי תעשייה.


כמובן שטאסקו היא עיר קסומה, אחת מ-132 ערים קסומות עליהן הרחבנו את הדיבור בעבר, עצם ההגדרה ככזו מקנה לעיר תקציבי שיקום ושימור ממשלת מקסיקו כמו גם חוקי עזר עירוניים המסייעים לעיר לשמור על ציביונה ועל האדריכאלות הקולוניאלית המרשימה.





עיקר פרסומה של טאסקו הגיע בתקופת השלטון הספרדי ממכרות הכסף הממוקמות בקרבת מקום, העיירה הפכה למרכז ממנו נשלחו ליבשת אירופה עבודת כסף ומטילים רבים, אומנם מכרות הכסף נוצלו עד תום אך תכשיטי כסף בעבודת יד נמצאים בכל קרן רחוב בעיירה ותושבים מכל רחבי מקסיקו מגיעים לכן לקראת החתונה או אירוע משמעותי בכדי לרכוש תכשיטי. מחירם זול מאוד ביחס לכל מקום אחר ביבשת ובטח בהשוואה לישראל. תשאירו זמן לשיטוט בין החנוית (זה קצת ממכר).



רכבל - מהקצה הצפוני של טאסקו יוצא רכבל המטפס לגובה 173 מ' , האמת שראינו נופים יפים יותר ויש דרך טובה יותר להשקיע את הכסף מאשר העליה על הרכבל אבל.. את הדרך לרכל כדאי לעשות ברגל שכן חוצים למעשה את כל העיירה ובכך זוכים לראות גם סמטאות ורחובות אליהם לא הגענו בדרך אחרת. קצת לפני העליה לרכבל ממוקם הסופר היחיד בעיירה CHEDRAUI; כחלופה לעליה ברכבל (או בנוסף) ניתן לעלות לנקודת התצפית למרגלות פסל ישו Cristo Rey. Cristo Monumental אותו ניתן לראות מכל מקום בעיירה.



Comments


IMG_7678.JPG
2 (1).png

אננס

בלוג טיולים משפחתי

bottom of page