google.com, pub-7396832854123178, DIRECT, f08c47fec0942fa0
top of page
  • Writer's pictureNir Aharon

קופצי המצוקים של אקופולקו

Updated: Jul 30, 2023

אקפולקו, יעד שבשנות ה-70 היווה את חלום החופש האלטימטיבי של האמריקאים, סרטים כמו "חופשה באקופולקו" של אלביס פרסלי או סדרות כמו "ספינת האהבה" שבה כל פרק הסתיים באקופולקו העצימו את המיתוס סביב העיר הסואנת הזאת הממוקמת במפרץ חלומי.





אך כוכבה דעך עם השנים, תיירות יתר במקום הביאה בסופו של יום לקריסה וההמונים החלו לנעור לקנקון ולבאחה קליפורניה, אקפולקו נותרה כעיר המשמשת לתיירות פנים בעיקר.


מוקד העניין העיקרי היום כמו בעבר באקפולקו, אלו "קופצי המצוקים" של צוק לה קוויבראדה המפורסמים שגולשים בצורה מרשימה מצוקים בגובה 42 מטר אל האוקיינוס ​​השקט. המחזה המרהיב , שעלה לכותרות התיירות בשנות ה-60 וה-70, מדובר במיומנות מופתית הנערצת על ידי כל המבקרים. זוהי חוויה עוצרת נשימה תרתי משמע שלא דומה לשום חוויה אחרת ברחבי העולם. הנה חמישה דברים שכדאי לדעת על קופצי המצוקים הנועזים (והמפורסמים) של אקפולקו וכיצד לחוות זאת:



מדובר במסורת שהחלה עם דייגים מקומיים בשנות ה-30 של המאה ה-20, כיום קופצי צוק La Quebrada הם אנשי מקצוע מכובדים ששיכללו את האמנות וזכו להכרה עולמית. המנהג החל בשנת 1934 כאשר שני דייגים איתגרו זה את זה לקפוץ מצוק לה קובראדה ומאז, הוא פרח לכדי מופע מרהיב שמייחד את אקפולקו ונמשך למעלה משמונה עשורים. זהו מקצוע שמתחיל בגיל חמש ועובר רק דרך דורות של משפחות.


בשנת 1963, La Quebrada Cliff Divers קיבל תשומת לב עולמית לאחר שהופיע במחזמר המפורסם "Fun in Acapulco" של אלביס פרסלי. בין סוף 1960 עד שנות ה-70, קופצי המצוקים הוצגו ב-Wide World of Sports של ABC כאשר אפילו נבחרת הקפיצה למים של ארה"ב התחרתה עם קופצי המצוקים של לה קוויבראדה במהלך פסטיבל חג המולד של אקפולקו.


המופע גולמי ככל שיהיה. אין רשתות או חבלים. הכל נלקח בחשבון לקפיצה המושלמת מבגד הים הספידו ותספורות קצרות ועד לתזמון המדויק ביותר לתנאי הרוח והמים. כדי להגיע לפסגה, הצוללים חייבים לעלות את הסלעים התלולים עד 42 מטר בידיים חשופות. משם הם מתפללים למזבח הבתולה מגוודלופה לפני שהם קופצים לתוך הגיא הצר. כיום, כ-60 גברים ונשים, החל מגיל 15 עד 70, לוקחים חלק במופעי הקפיצה אל האוקיינוס ​​.


מופע הקפיצה נמשך כ-30 דקות ומתרחש מספר פעמים ביום. זוהי הדגמה מעוררת כבוד שלעתים קרובות מטיילים נשארים במשך שעות וצופים שוב ושוב.





במהלך היום, המבקרים יכולים לחזות במופע בשעה 13:00, ובערב החל מהשעה 19:30, כאשר הופעות מתקיימות בכל שעה עגולה, ובמופע הגמר שמתקיים בשעה 22:30. אמור להיות המרשים ביותר כשהקופצים עושים את הקפיצה עם לפיד דולק ביד.


אפשר לראות את הקופצים מאזורים שונים הסובבים את לה קובראדה. נקודת התצפית הטובה ביותר היא ממרפסת התצפית, שהכניסה אליה עולה רק 3.00$ וכוללת משקה. לאחר מכן, הצוללנים באים לברך את הצופים, והאורחים יכולים להציע טיפ נוסף . דרך נוספת לצפות בצוק הקופצים היא תוך כדי סעודה במלון מיראדור המשקיף על לה קובראדה. סיור באקפולקו לא יהיה שלם בלי לראות את קופצי המצוקים המפורסמים האלה.




コメント


IMG_7678.JPG
2 (1).png

אננס

בלוג טיולים משפחתי

bottom of page